ویولن نوازی در مترو
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:ویولن نوازی در مترو , :: 9:4 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

در یک سحرگاه سرد ماه ژانویه ، مردی وارد ایستگاه متروی واشینگتن دی سی شد و شروع به نواختن ویولن کرد . این مرد در عرض ۴۵ دقیقه ، شش قطعه از بهترین قطعات باخ را نواخت . از آنجا که شلوغ ترین ساعات صبح بود ، هزاران نفر برای رفتن به سر کارهایشان به سمت مترو هجوم آورده بودند . سه دقیقه گذشته بود که مرد میانسالی متوجه نوازنده شد . از سرعت قدم ‌هایش کاست و چند ثانیه ‌ای توقف کرد ، بعد با عجله به سمت مقصد خود براه افتاد . یک دقیقه بعد ، ویولن ‌زن، اولین انعام خود را دریافت کرد . خانمی بی ‌آنکه توقف کند یک اسکناس یک دلاری به درون کاسه ‌اش انداخت و با عجله براه خود ادامه داد

چند دقیقه بعد ، مردی در حالیکه گوش به موسیقی سپرده بود ، به دیوار پشت‌ سر تکیه داد ، ولی ناگهان نگاهی به ساعت خود انداخت و با عجله از صحنه دور شد ، کسی که بیش از همه به ویولن ‌زن، توجه نشان داد ، کودک سه ساله ‌ای بود که مادرش با عجله و کشان کشان او را بهمراه می ‌برد . کودک یک لحظه ایستاد و به تماشای ویولن ‌زن پرداخت ، مادر محکم تر کشید و کودک در حالیکه همچنان نگاهش به ویولن ‌زن بود ، بهمراه مادر براه افتد ، این صحنه ، توسط چندین کودک دیگر نیز به همان ترتیب تکرار شد ، و والدین ‌شان بلا استثنا برای بردنشان به زور متوسل شدند .

در طول مدت ۴۵ دقیقه ‌ای که ویولن ‌زن، می نواخت تنها شش نفر ، اندکی توقف کردند . بیست نفر انعام دادند ، بی ‌آنکه مکثی کرده باشند ، و سی و دو دلار عاید ویولن ‌زن شد . وقتیکه ویولن ‌زن از نواختن دست کشید و سکوت بر همه جا حاکم شد ، نه کسی متوجه شد . نه کسی تشویق کرد ، و نه کسی او را شناخت .
 
هیچکس نمی‌ دانست کسی که این ویولن را می نوازد ( Joshua Bell ) یکی از بهترین موسیقیدانان جهان است ، و نوازنده ‌ی یکی از پیچیده ‌ترین فطعات نوشته شده برای ویولن به ارزش سه و نیم میلیون دلار ، می ‌باشد .

جاشوا بل ، دو روز قبل از نواختن در سالن مترو ، در یکی از تاتر های شهر بوستون ، برنامه ‌ای اجرا کرده بود که تمام بلیط هایش پیش ‌فروش شده بود ، و قیمت متوسط هر بلیط یکصد دلار بود .

این یک داستان حقیقی است ، نواختن جاشوا بل در ایستگاه مترو توسط واشینگتن ‌پست ترتیب داده شده بود ، و بخشی از تحقیقات اجتماعی برای سنجش توان شناسایی ، سلیقه و اولویت ‌های مردم بود .

شما در شرایط غیر عادی و ساعات نامناسب،تا چه حد قادر به مشاهده و درک زیبایی های اطرافتان هستید؟


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب